Mitt sommarlov, va jätteskönt mitt sommarlov ska bli

Är det inte underbart att gå hem när solen skiner, molnen är lite mörka och man förstår att snart kommer regnet. Det kommer en kort lokal skur och asfalten blöts av regndropparna och en ljuvlig doft uppstår. Det luktar sommar. De senaste dagarna har jag promenerat runt lite i vargön. Gräsklippare kortar av gräset i trädgårdarna och ännu en sommardoft uppstår. Mina föräldrar och jag var i mormors och morfars stuga igår, där såå många sommarlov har tillbringats. Ingen el (endast via ett agrigat som inte allt för ofta är igång) och ingen riktig toalett, bara utedass. En stor trädgård som är täckt med bärbuskar, fruktträd och gräs. Och nu är även poolen uppsatt. Den sattes upp igår och började fyllas med vatten från den egna gamla brunnen. Mamma och jag traskade runt i bikini och njöt av landet och solen, landet där ingen ser en. Kaffe som dricks ur mormors och morfars gamla termos. Huset som luktar gammalt och väcker många minnen till liv.
Jo tack, jag är vääldigt nostalgisk och njuter av att vara ledig och av sommaren tillsammans med familjen.
Det har gått några dagar sen Emil och Eleonor gav sina löften till varandra inför en fullsatt kyrka. Jag har aldrig fällt så många tårar på ett bröllop tidigare.
Det var magiskt när de samlade sjöng lovsång till Herren
Det var magiskt när musikerna sjöng och spelade "Will you still love me for the rest of our life"
Det var magsikt när Eleonor sjöng sin överraskande solosång till Emil
Det var magiskt när de sa sitt ja till varandra
Det var magiskt när Miriam och Marcus delade med sig av bibelord om kärlek och grund i livet
Det var magiskt när Janne höll sitt vigseltal
Det var en magisk fest - En dag fylld med glädje, kärlek, Guds närvaro, leende, skratt, minnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback