Julestök i julekök

Det luktar limekola om mina händer och mint i hela kylen.
Syster och jag stod vid sidan om varandra och gjorde julgodis i köket medan svåger spelade på pianot och underhöll. Det blev ischoklad med smak av mint och en annan med kaffebönor. Är inte så förtjust i ischoklad annars men de med kaffebönor blev riktigt fina! Det blev också minttryffel och limekola. Lite pyssel vid paketering av kolan, men det var kul. Syster trodde att jag skulle ge upp, men icke! Vill man att det ska vara fint, ja då får man ge det lite tid. Och har man tid, ja varför inte satsa?
Samtidigt som kolan kokade på spisen och tryffeln stelnade i kylen gick två grabbar på taket och skottade bort all snö. Stackarna höll på i 5 timmar innan dom var klara, och då va de less på det. Jag förstår dom.. och det kanske behövs skottas snart igen, det snöar nämligen för fullt igen.
Kvällen avslutades med fint besök av Sandra. Vi provsmakade godiset och pratade, så som vi alltid gör. Vilket är fint och viktigt, en riktig catch-up med en riktigt fin vän!

Kommentarer
Postat av: Chril

Det såg ju riktigt fint ut de där.... värsta seriösa.

Bra att de blev goda också, annars såg de ju åtminstone riktigt fint ut ;P



De är skönt med sånna vänner man kan prata med efter ett bra tag och ändå var de som att de var igår man pratade. De bara flyter på.

Dom ska man hålla hårt i =)



Ha de bra nu, mitt i julstöket.

2010-12-22 @ 09:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback