Natur och historia

Det är inte varje dag man går i ett naturreservat, en vacker natur omgiven av vatten. Jag menar verkligen omgiven av det! Naturreservatet, hindens rev, ligger på en smal halvö, 2,7km lång och max 100m bred. Vänern breder sig ut runtom och från himlen faller regndropparna flitigt. Det var mestadels uppehåll på vägen ut och även när vi kom fram va det uppehåll så vi fick oss vårt kaffe med underbar utsikt utöver vänern. På vägen tillbaka regnade det i stort sett heela tiden. Det var inte jätte smart att vandra runt i tygskor. Men vi hade inte beställt regn utan sol, får försöka vara optimist. Vi försökte söka skydd under träd, det droppade inte lika mycket då i alla fall. Genomblöta och smått hungriga fortsatte vår färd (spontant) till kållandsö och läcköslott. Gah, vilken otroligt vacker ö, vilket landskap!! Man blir inte mindre sugen på att köpa hus/gård nu.. Massa fina gårdar omgivna av skog och åkrar. I like it! (here we go to big city again..) Det blev en kort visit inne på slottet, det va inträde men inte så lång öppetid kvar på dagen, så det får bli en annan gång. Ett mäktigt slott, gigantiskt, och med en magisk utsikt över vänerns skärgård. Denna dag har fått mig att påminnas om mina barndoms intressen, historia. Det har allt funnits lite kvar, men har inte lagts ner någon vidare tid på det. Så till hösten jag försöka ta tag i att besöka museum och utställningar av olika slag, kultivera mig. Heter det verkligen så? Aja, ta upp ett gammalt intresse i alla fall.
En riktigt riktigt fin dag, är oerhört nöjd och glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback