Glädje!!!

Under sommaren har det funnits en del frågetecken och orosmoment för hösten. Var ska jag bo? Kommer jag in på den engelska utbildningen? När inte den blev av va frågan, kommer jag få plats på SALT utb? Och om jag kommer in där kommer jag då få CSN? Kommer min ekonomi gå ihop? Hur kommer jag till Stockholm från frizon? Måste jag söka jobb nu? Ska jag läsa halvfart eller helfart? Ska jag få åka iväg med de anställda i kyrkan eller inte? Det har till viss del varit jobbigt, men det kom till ett stadie där jag slutade oroa mig. Okej, jag ville fortfarande gärna veta hur det skulle bli, men oron va inte lika påtalande.
Men under tiden gått i sommar så har saker och ting fallit på plats och ordnat upp sig. Jag har boende, ekonomin är stabil, jag har läst på CSN och jag vet att jag kommer få studiemedel, Det ordnade sig med skjuts hit och dit, jag fick åka iväg med kontoret.
Faktum är att vi åkte iväg igår till Philips farföräldrars stuga. Ett fantastiskt skönt och vackert ställe. Där planerades det inför hösten, skrattades åt felsägningar, lagades mat, drack kaffe, vi hade det riktigt fint tillsammans.
Och i förmiddags ringde mobilen. "Vi vill gärna att du börjar hos oss i höst" GAAAHH Sista pusselbiten och bönesvaret på plats inför hösten. Äntligen ska jag få syssla med det jag vill, jag ska få påbörja utbildning för att sedan börja jobba med det jag är satt på denna jord för att göra.  Lyckan är verkligen Stor! Och Gud är större! Det känns så fantastiskt att få köra igång nu. Glädje!
Thank You Lord!

Kommentarer
Postat av: andrea

bara du och philip alltså? ;);)

haha beckiiiis <3

Postat av: Deborah

Hey rebecka.

Jag läser din blogg. har själv skaffat en ny.

Skönt att det har ordnat sig med allt, GUD hör bön.

Å kommer blir kul när du kommer hem till vargön, o kan hälsa på oss.

Ses.. o hörs. Kram deb

2010-08-19 @ 23:47:18
URL: http://ideborah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback