En tripp till Gamla Stan

Det har vart start för hemgruppen, sjukt fin kväll! Det tar ju ett tag att ta sig med buss och tunnelbana, men det är det lätt värt! Det känns som en viktig del i livet och vardagen..
På vägen hem tänkte jag åka förbi internatet och säga grattis till Elsa Maria. Väl på tunnelbanan upptäcker jag.. hmm Gamla stan, är inte jag påväg mot fel håll nu. Mycket riktigt, helt fel håll. Det var bara att kliva av tunnelbanan och gå på nästa, det tog säkert 20 minuter extra! Som Fasica sa "Rebecka, man gör inte sånt, det händer liksom inte. Eller jo, det är dig sånt händer". Klantigt gjort. Fast det blev något gott av det, jag mötte andra betlare på tunnelbanan (I samma vagn!!) så då slapp man ju gå ensam..
Det var kvällens äventyr..
Säger godnatt och ett stort grattis till Elsa Maria!

Kommentarer
Postat av: sandy

det hände oss i london och det har hänt mig i gbg. i sthlm kommer det garanterat att hända mig! :) menar, här hemma var det ju bara 62, en åt varje håll, att skilja på. vi lantisar är inte inskolade i alla linjer och system! :D

Postat av: arvid

Haha va tänkter du på?

2009-09-18 @ 17:26:48
URL: http://arvidjagenstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback