När sången lyfts

Vilken helt fantastisk helg jag haft!
I fredags började Lovsång 09. Konferensen är för 5e året och i år var den lagd i St Klara kyrka mitt i centrala Stockholm. Jag tänker inte gå in på några detaljer på hur det vart, det jag kan säga är att det har vart grymt bra. Och något mer jag kan dela med mig är:
Vad fantastiskt det är när Guds församling står enade och brister ut i sång till Gud. När det är Gud och jag samtidigt som det är vi, församlingen, och Gud. När det är fokus på Gud och det man vill är att upphöja, ära, älska Gud. Wow, det är mäktigt att höra en hel församling bara brista ut i sång för Gud. När man hör och ser att människor längtar efter mer.. Åh vad det är svårt att förklara, det är något som inte helt går att förklara i ord..
Nu sitter jag här hemma njuter av fantastisk musik och är tacksam över helgen.
Det lilla jobbiga är bara att man måste ta tag i vissa saker inför kommande vecka. Saker som jag verkligen inte tycker är kul. Framförallt inte när det finns andra saker som jag hellre vill göra.
Jag måste skriva en kompskiss, eller nej till och med två stycken. Men jag är inte riktigt hemma i den musiken, jag lyssnar hellre på annan musik ju..
Nej, nu MÅSTE jag fixa detta så det blir gjort någon gång..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så himla bra ikväll, Rebecka. Du är helt grymt!

2009-10-21 @ 21:34:30
Postat av: Olivia

Så himla bra ikväll, Rebecka. Du är helt grym!

Postat av: Anonym

Så himla bra ikväll, Rebecka. Du är helt grym!

2009-10-21 @ 21:37:18
Postat av: Olivia

Du var så himla bra ikväll, Rebecka. Grymt bra jobbat!

2009-10-21 @ 21:38:03
URL: http://lillbuer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback