Det är dags

"Nej men jag orkar inte engagera mig i kyrkan nu, jag har redan fotbollsträningen, akvarellkursen och barnen som ska till sina aktiviteter, Jag då!?"
"Jag hinner inte läsa bibeln nu, jag väntar ett par år, då har det lugnat ner sig i min almanacka"
"Hemgrupp? Det räcker väl med att gå till kyrkan på söndagarna?"
Du kommer aldrig ha mer tid än vad du redan har. Varför skjuta upp alla saker? Det handlar om att planera sin tid väl och att prioritera det som är viktigt. Den dag du lever idag kommer aldrig att komma tillbaka, det år som ligger framför kommer bara vara en enda gång.
Jag tror att vi idag är på tok för passiva i kyrkan. Vi väntar på att saker ska komma till oss och att Gud ska närma sig oss. Tänk om det är så att VI behöver visa att vi vill och att vi ska närma oss Gud. Vi kan inte vänta oss att bli serverade på ett silverfat. Man behöver också kämpa.
Det är dags att ta beslut, resa sig ur sin bekvämlighet NU, inte om 1 eller 10 år, utan nu och visa på vem Gud är och tjäna Gud. Varför finns vi här? Är det för att vi ska förverkliga oss själva eller för att lovsjunga alltings början och slut med våra liv?
Vem vet hur lång tid det är kvar? Om vi hela tiden skjuter upp saker som är till Guds ära eller som utvecklar oss i andlig mognad, när ska vi ha tid för det då? Gud behöver dig här och nu. Sverige, Europa och Världen behöver dig och oss tillsammans, och Gud. Vad är det för värld vi lever i egentligen, vad är det för ideal vi har? Det kan tålas att tänka på.
Och jag tror inte att det är Guds vilja att man ska sitta framför teven i soffan, i bekvämligheten och bara vänta och inte göra någonting. Du är plaserad där du är i ett syfte. Använd det..
Det är dags att sluta skjuta upp saker, leva i bekvämlighetszonen och istället ta aktiva beslut som är avgörande för framtiden. Kanske inte bara avgörande för dig utan också människor runt ikring dig.
Tack gode Gud för din storhet!
Tack för att Du älskar oss precis som vi är..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback