Just a smile..

Uppmuntran, det är väl något som alla behöver?
Vissa dagar kan vara tunga, vissa är allt på topp och vissa är något mellanting. Tänk vad en liten grej som ett leende kan göra en dag som är sisådär.. Att få ett litet leende är i alla fall för mig något som är fantastiskt. Det kan lysa upp ett helt rum!
Eller ett litet ord som hej. En liten liten sak som för en själv kanske är obetydlig kanske betyder så mycket för någon annan. Det är rätt fascinerande tycker jag.
Är det något man kanske behöver ha i åtankarna? Ja kanske, jag menar, alla behöver bli sedda.
Personen/personerna jag bor med
Personer jag träffar på arbetet
Personer jag träffar i skolan
Personer jag träffar i en verksamhet på fritiden
Personer jag går förbi på tunnelbanan
Expediten jag betalar när jag handlar något
och så vidare..
En tyst uppmuntran eller en uppmuntran i ord, eller kanske i handling.
Dagens utmaning! Våga uppmuntra någon/några genom ett leende eller i ord..
Något som man antagligen behöver träna i varje dag..
Jag ska försöka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback