Egen tid

Som vanligt tar det flera dagar mellan mina inlägg, men vad är intressant att skriva? Jag har tagit upp det flera gånger nu i höst känner jag. det är tråkigt att skriva om mina vardagliga ting (de flesta i alla fall).
Men det finns något som jag skulle vilja säga.
Dagarna ruschar på i väldans fart ibland (det har mina gjort det senaste i alla fall). Man orkar inte riktigt ta tag i saker, man skjuter upp saker, man oroar sig för hur man ska hinna allt. Men handlar det inte lite om att man behöver ta sig lite egen tid? Bara en stund och unnar sig själv något, om det är läsning, lyssna på musik, ligga i sängen och titta i taket en stund, tända lite ljus, ta ett bad eller vad det nu kan vara. Jag känner i alla fall att jag samlar krafter som gör att man orkar mer sen, man kan ge ut mer, få mer gjort och känna ett lugn. Sen brukar det kanske komma upp en del tankar som man behöver ta tag i (så är det för mig) och då är det nog bra att man tar tag i det också, genom det lär man ju känna sig själv, "hur är jag" "hur reagerar jag" "vad tänker jag" "vad vill jag". Nu låter det väldigt JAG-centrerat, fine det är det. Det är väl inte så bra att leva ett Jag-centrerat liv, MEN för att orka ge ut måste man även fylla på och det är viktigt med lite egoism ibland för att orka med och ge..
(Hoppas jag inte gjort mig missförstådd nu)

Kommentarer
Postat av: Olivia

Inga missförstånd. Du har så rätt. Klokt sagt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback