När tröttheten slår in

Att jobba med människor är enligt mig något väldigt bra.. man lär sig mycket, man får mycket och man ger mycket. Men det ger en annan slags trötthet. (det beror ju mycket på vad för människor och i vilket sammanhang). Jag blir i alla fall trött av att jobba en hel dag med dementa. Jag tycker det är väldigt roligt för som jag sa så ger det mycket. Men det är samtidigt jobbigt, man går mycket  (korta steg) fram och tillbaka och det blir lätt mycket tjat. Så efter att ha jobbat delad tur (7.30-21.00 ink 3 timmar rast) så orkar jag inte mer än att sitta i soffan med en kopp the och lovsång. Jag njuter, och det ger avslappning samtidigt som jag förundras över hur fantastisk och stor Gud är. Vilken Kärlek! Du väckte min längtan
                                                     
                                                      Utan dig blir hösten föralltid kvar
                                                      Utan dig blir frågorna aldrig svar
                                                      Utan dig är livet ett iskallt hav
                                                      Utan dig utan dig
                                                      Du är liv pulserande inom mig
                                                      Varje andetag beror på dig
                                                      Du är vårvinden som omger mig
                                                      Mitt liv är ingenting utan dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback