Älvåsafestivalen

Det har vart en helg utan dator och nästintill utan mobil. Jag följde med syster och emil till Tärnsjö. Farbror med gäng hade ordnat upp en liten festival/läger. Det var GRYMT! Trots nonstop regn och irriterande myggor (och massa bett) och förkyldningar så var det verkligen så värt det! Mycket glad över att jag tillslut bestämde mig att åka med. Vi kom hem inatt och sen bar det upp till mötet imorse.. 
När jag satt på mötet kom jag att tänka på (efter att pastorn sa ordet) fruktansvärd. Betyder det inte att något/någon är fruktan värd/-t? Jag tror att man idag missbrukar många ord (tro mig jag är själv expert på det). som när man säger Jag älskar glass. hmm Älska är inte det något enormt stort egentligen? När man verkligen verkligen verkligen tycker om något/någon. Alltså det är ett för stort ord med för stor innebörd för att användas hur som helst, eller har jag fel? Om man tar ordet fruktansvärd igen.. Det innebär ju att man fruktar, har respekt för något/någon, man är rädd osv..  "Den låten är fruktansvärt dålig". Jag vet inte riktigt om jag är rädd för en låt. okej möjligtvis om det skulle kunna bli negativa konsekvenser av en låt (det skuulle ju kunna hända). Men man nej det är bara konstigt egentligen. Jag tror att man kanske borde börja att tänka på betydelserna av orden vi använder och inte överdriva allt. Varför ska saker och ting överträffas i ord?
Nu kanske jag svamlade iväg helt.. men hoppas att jag fått fram något vettigt i alla fall =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback