vuxen?

Jag tillhör dom som tyckte att man var vuxen lite väl tidigt kanske.. Det där går i perioder, ibland är man väldigt vuxen och tar ansvar i nästa stund pratiskt taget skiter man i allt (kanske inte riiiktigt så illa). Jag menar är man vuxen när man snart ska fylla 22? Det ligger nog inte i åldern, jag har vänner som är 35 och inte är mogna, enligt mig i alla fall. För vuxenhet och mogenhet hänger ju ihop. Man säger ju ibland "och när har du tänkt att växa upp" innebär ju att personen ska mogna.
I alla fall känner jag myg hyffsat vuxen nu Ska snart cykla iväg till jobbet men först sitta på balkongen och fyllas med goda, tänkvärda och uppmuntrande ord. Att ha ett jobb (trots att det bara är ett sommarjobb) är ju ganska vuxet om man tar ansvar tycker jag. Plötsligt kände jag mig gammal, det var ju inte längesen man gick på högstadiet, ändå är det snart 9 år sen jag började 7:an.
Att fylla på med lite goda saker är något jag anser viktigt! Jag märker en så stor skillnad om jag sitter frramför teven en stund (och tittar på såpor, talkshows osv) eller om jag tar en bra bok som bygger upp en och ger frågor att tänka på (på ett bra sätt). Man tror att man inte påverkas av tv, men tjena säger jag bara.. Det påverkar en så mycket mer än man tror. Ändå är det väldigt skönt vid teven, man flyr iväg en stund. Men vad ska man fly ifrån? Bättre att leva här och nu och ta tag i saker och ting innan det blir för mycket att ta tag i. Ska bli så grymt skönt att få komma till stockholm och inte ha någon tv längre. ett tv fritt år! Tänk vad mycket mer man kan göra med tiden då. (egentligen är det ju bara att skrota teven just nu, och så blir det snart). Nu är det dags att sätta sig på balkongen.
Önskar er en riktigt härlig dag!
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback