Stolt medborgare?

ÅHH! Det är inte ofta som jag blir arg. Men nu kan jag lova att jag är riktigt upprörd! Vad är det för land vi bor i, vad är det för regering vi har? Om man blir arbetslös idag så är det nästintill omöjligt att få någon ersättning. Och med dagens läge är arbetslösheten HÖG! Jag kan förstå att familjer har svårt att klara sig om de blivit arbetslösa, för några pengar det får man inte. Och om man får några pengar så tar det oftast tre månader! Och vilka sjuka regler sen då! Dom ärö itne direkt tillmötesgående heller när man ringer och frågar vad som hänt med ens ansökningar kompletteringar m.m. Facket sen då, dom är ju skilda från akassan så dom kan ju inte göra mycket. Vem i hela världen kom på att man skulle separera dom åt? Facket finns ju för att vi ska få hjälp! En trygghet.. Vad är det för regering vi har? Det känns mest som om dom bara suger pengar ur en och lägger våra skattepengar på mer eller mindre ovesentliga saker. Visst kan det vara bra saker att ha, men i lågkonjunktur kan det vara bra att satsa pengarna på bättre saker en materiella ting.
Jag kan inte påstå att jag är någon stolt medbogare i dagens läge..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback