Hönö!

Igår var tillbringade jag dagen på Hönö. Det var väldigt blött, regnade konstant vilket var ett minus. Men vi hade riktigt trevligt! Satt en del på nimbus åt och fikade med goa vänner och nya bekanta. Gick till tältmötet kl 19 och det var fullsatt fick knö ner oss på en liten bänk men vi gick därifrån efter 1½ timma (då började mötet 20.00) för det regnade in i tältet och vi satt på en utsatt plats. Så istället åkte vi till ett glasscafé och mumsade på varsin grymt god glass. Så är ni på hönö kan jag tipsa om Elminaz glasscafé! Tillbaka till ungdomsmötet som började 22.15, fullsatt igen men fick nu en torrare plats men längst bak i tältet. Det var grymme bra predikan!
Vi åkte tillbaka till Nimbus tillsammans med ca 800 ungdomar (dock inte i samma bil haha) Dags för konsert. Men på konserten kunde vi inte stanna eftersom Malin skulle upp tidigt och jobba och Robert jobbade natt. Jag fick i alla fall träffat många vänner och min syssling som jag aldrig träffat förut. Mycket trevligt! Men vi hann inte prata mer än 3 minuter för sen fick vi springa till bilen för att hinna med färjan 00.50!
Hemvägen blev dock ganska mycket längre än vad som var tänkt.. jag körde fel, svängde av för tidigt och hamnade tillslut på E20.. hmm ILLA! men i alingsås mötte vi en snäll securitasvakt som guida oss mot trollhättan. TACK! De andra var nog måttligt glada på mig. Malin och Robert fick sova lite i alla fall, tackar Jesper för att han höll mig vaken!

Jobbar nu hela helgen och fick en bra kväll på jobbet.. Den var lugn, eller lugnare än tidigare i veckan. Har vart rena kaoset och har fått nya erfarenheter i ryggsäcken.. Jobbigt men nyttigt.. bara 4 veckor kvar nu sen blir det stockholm om 6 veckor! Känns fortfarande heelt overkligt.. Men nu är jag i alla fall helt hundra på vad jag vill göra i framtiden! spännande att se vart i landet man hamnar bara..

Kommentarer
Postat av: ida

vi längtar till flytten!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback