Fantasivärld?

Tack du anomye person för din kommentar..
Jag lever inte i någon fantasivärld.. Jag ser mig runt omkring och försöker förstå vad som händer med oss och den värld vi lever i.. Jag tror att vi inte riktigt inser vad som händer.. Det är dags för oss att vakna upp från vårt sovande och börja agera. Vi hör varje dag om mord som sker runt omkring i världen, vi hör om svält, självmord, mobbing, skilsmässor osv.. Vad är konsekvenserna? Jag försöker ta mig ur den bubbla som jag lever i i min omgivning och försöka se vad jag som en enskild person kan göra för att försöka förbättra andra människor levnadssätt/standard. Det finns många som avstår kött, skänker pengar/kläder, arbetar för miljön. Men så fort man nämner att man har en tro så är man en Guru eller fanatiker eller vad vet jag när man pratar om sånt här. Varför? Jag vill absolut inte klanka ner på någon och jag vill inte framstå som någon som tror att man kan rädda världen. För det vet jag att jag inte kan.. Det är låååångt bortom min förmåga. Nej jag delar bara med mig av mina tankar.. och för någon kanske det är en uppmuntran.. Håller man inte med så behöver man inte bry sig och håller man med så gör man det.. Det handlar om att respektera varandra och varandras åsikter... Det är i alla fall vad jag tycker.. men jag vet att det finns andra som inte håller med..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback