Att vänta

Jag har många gånger blivit besviken på att saker inte har gått fortare än de gjort och att jag inte tagit tag i saker i tid. Jag kan ta ett exempel. När jag gick på gymnasiet ville jag läsa musik på folkhögskola, men det var något som jag inte trodde att jag skulle våga eller ens komma in på. och jag har tänkt varje var sen 2006 att jag skulle söka musik, våren 2007 skickade jag ansökningarna, men åkte aldrig på något ansökningsprov. Jag har ångrat mig flera gånger och blivit besviken på mig själv varför jag åkte och sökte. Men när jag ser tillbaka så tror jag inte att det var meningen att jag skulle gå musik just då. Om jag hade gjort det så hade jag inte fått de arbetslivserfarenheter jag har nu, jag har fått växa som person genom mina yrken och praktik/skola som jag haft, jag skulle inte haft det självförtroendet jag har idag, prata inför folk skulle fortfarande vara bland det värsta jag vet (det är fortfarande skrämande men det är utmanande och roligt).
Nu är det dags för mig att gå folkhögskola i Stockholm. Och jag är tacksam över den väntan som jag har fått gå igenom de här tre åren efter gymnasiet, jag hade inte vart redo att gå tidigare.. Men nu är jag redo, jag känner mig stabilare än någonsin..
Jag tror att Gud lät mig vänta, han har en plan för mig, han har en plan för dig. Frågan är om du vill bli ledd?
Att genomgå väntans tider är jobbigt för vi vill gärna att det ska hända nu på en gång! Men genom att vänta växer vi i

          Tro
          Tålamod
          Förnöjsamhet

Och genom att vi väntar så blir Guds vilja mer klar för oss..
De flesta som känner mig vet att jag är väääldigt velig av mig.. jag vet inte hur många yrken jag har vart inne på att studera till, allt från jurist till barnskötare, misssionär osv.. Men nu känner jag mig väldigt säker på vad jag ska göra framöver.. inte bara under det året som kommer utan även året efter det, jag vet bara inte vart det kommer bli.. . Vilket är spännande, det är bara att vänta och se.. Jag tror att säkerheten har med väntan att göra, och att försöka slappna av i väntan, våga förlita sig på att en dag kommer det.. Allt händer inte NU på en gång..

Kommentarer
Postat av: Emmy

Visa ord.



Förresten, din bakgrund? Har du hittat den på colourlovers.com? Grymt snygg iaf. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback