Giftemål

Har vart lite konstig idag på jobbet.. lite skakig och yr, matt.. Då trodde arbetskamraterna att jag var gravid!! Av alla saker i världen så trodde dom det.. Men nej det är jag verkligen inte.. Jag skulle gärna vilja ha en man först innan jag skaffar barn..  Denna sak ledde till att vi pratade om giftemål och så.. Berättade att många av mina vänner har gift sig eller ska gifta sig ganska snart. Vilket dom tyckte var på tok för tidigt.. Men så slog det mig.. Förr skulle man gifta sig och samboskap var väl inte så aktuellt, det förekom väl antar jag men då skulle man gifta sig. Och egentligen är det väl så att det har ersatt giftemålet lite på ett sätt.. eller? Jag menar, hmm nu krånglade jag till det tycker jag nästan. För idag flyttar man ju ihop väldigt tidigt.. Förstår ni hur jag tänker? Att egentligen är det ju itne konstigt att det finns folk som gifter sig tidigt.. Man flyttar ju ihop tidigt idag.. Så varför ska man tycka att det är konstigt att gifta sig tidigt? Att flytta ihop och att gifta sig är ju båda stora beslut anser jag.. Det var dagens lilla fundering jag hade..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback