Leka med barn

Jag var i skolan och hade ännu en föreläsning i macroeconomics.. idag förstod jag mer eller mindre de första typ 2,5 timmarna men se var jag heeelt lost.. fattade verkligen iiinget.. undrar verkligen hur det kommer gå på denna tenta alltså.. men hem bar det slänga i sig mat och sen åka till kyrkan för att öva inför söndagens gudstjänst.. Syster samuel och jag.. Åh vad bra det kändes! ser fram emot söndag och nu kan jag sova lugnt inatt.. sköönt!
Efter övningen åkte samuel och jag in med ungdomssamlingen och lekte med barnen på kastanjevägen.. Åh vad roligt det var! Det är så nyttigt och roligt att vara med människor från andra kulturer... man har så mycket att lära av varandra.. De barnen är i behov av närhet och kärlek och dom ger mycket kärlek tillbaka.. Visa att du bryr dig.. var ett föredömme för barn och ungdommar, jag vill utmana dig.. Hur beter dig mot de yngre? Hur skulle du vilja/velat att äldre beter/betedde sig mot dig? Du är en pusselbit i denna värld, vad gör du av den pusselbiten?? Gräver ner den och tänker på dig själv eller gör något för världen och för de människor som finns på den? Hur vill du bli ihågkommen??
/R


Kommentarer
Postat av: Anonym

ojoj, kul utmaning alltså, men den tar vi en annan gång!

2008-09-21 @ 13:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback