rom 13:12-14

Det var längesen jag läste bibeln känns det som.. men de få gånger som jag HAR läst bibeln under det senaste har det verkligen bara smällt till. Det har tilltalat mig så starkt. Idag då när jag läste så kände jag bara det är precis det här jag behöver nu.. det jag är peppad över typ.. men så avslutas det med 3 verser som bara är såå ja vad ska jag säga.. jag kani nte uttala det i ord.. men mäktigt, fräckt!

Natten har varit lång,
och dagen för hans återkomst är snart inne.
Sluta därför med allt det onda som mörkret hjälper dig att dölja.
Gör bara det som är gott och som tål dagsljuset.
Då kan ingen komma åt dig och du kan handla frimodigt.
Använd inte din tid till vilda fester, fylleri, äkteskapsbrott, gräl och avundsjuka.
Lev i stället som Jesus Kristus skulle göra i din situation,
och försök låta bli att tänka för mycket på dig själv och dina egna behov.

Rom 13:12-14


Det fick mig att funder en hel del. Det satt mitt i prick de orden.
Jag började fundera på det hur vet man att något är fel, eller att man gör något som man egentligen inte ska göra?
Om man skäms över något ex. Man är ute en kväll med kompisar på krogen eller liknande och dricker lite men man är rädd för att andra ska få reda på det. Känner man inte innerst inne då att det är fel? Det kanske är omedvetet? Eller du kanske snackar skit med en kompis om en annan kompis men du skulle inte kunna tänka dig att säga skitsakerna till kompisen som du snackar skit om. Gör du inte fel då? Eller du missbrukar mat, men du smyger med det. Eftersom du smyger med det så vet du ju egentligen att det är fel. Det är bara några få exempel. Varför gör vi saker som vi vet är fel, medvetet eller omedvetet. Ibland kan det nog vara bra att stanna upp och tänka efter lite. om du är troende eller icke troende spelar ingen roll, du borde ändå kunna fråga dig "Hur skulle Jesus gjort i min situation?" Jesus var ju en genom god människa.
Hur skulle samhället vara om ALLA tänkte på sig själv och sina egna behov? Stanna upp och tänk lite..
Det skulle väl ändå itne fungera. Om alla tänkte på sig själva så skulle det bli kaos i samhället. "Nä nu har jag jobbat tillräckligt många dagar denna veckan jag kan lika gärna strunta i den här dagen och ligga kvar i sängen och sova" eller "Jag behöver inte ta städningen idag, det gör jag ju alltid annars, någon annan kan faktiskt ta det idag" Det finns otroligt små vardagsproblem.

uppmaning! Stanna upp och tänk efter.. handla inte först och tänkt sen... tänk först och handla sen...

Bless

Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback